Дата: пов’язана з винаходом автомобіля Карлом Бенцом, який в цей день в 1886 році отримав патент № 37435

Торговельна марка: Mercedes-Benz

Вартість торговельної марки: 61,9 млрд. дол. (2013 рік)

Новину про появу автомобіля одна із місцевих газет в кінці ХІХ ст. прокоментувала приблизно так:«Кому будуть потрібні ці автомобілі, поки у нас є коні». Сьогодні наведений вислів звучить щонайменше дивно. У той час перший автомобіль Карла Бенца мав вигляд триколісного транспортного пристрою з чотиритактним бензиновим мотором з водяним охолодженням. Потужність мотора сягала 0,9 кінських сил. А сьогодні це різні класи та моделі автомобілів з надпотужними двигунами (582 кінських сил).

Автомобілі випускали спочатку під торговельною маркою «Бенц», а пізніше додали «Mercedes»(названий в честь дочки директора представництва компанії у Франції Э. Джеллінека). У 1926 році, концерн Daimler-Benz, утворений фірмами Benz та Daimler, почав випускати автомобілі під торговельною маркою «Mercedes-Benz». Зображення торговельної марки у вигляді триконечної зірки вважається символічним: передбачає успіх «на суші, в воді та в повітрі» (компанія виготовляла крім автомобілів судно- та авіаційні двигуни) та означає триєдність автомобіля «Мерседес» для водія, пасажира і механіка*.

В сучасних умовах реєстрація торговельних марок слугує вирізненню товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами, а тому є важливою конкурентною перевагою компанії на ринку та потужним нематеріальним активом. Як справедливо зазначає відомий економіст Філіп Котлер «найважливіше поняття в маркетингу – поняття бренду. Якщо ви не бренд – ви не існуєте. Хто ж ви тоді? Ви – звичайний товар. А коли ми купуємо такі товари, єдино важлива річ для нас – це ціна. Але якщо ви побудували бренд, ви можете установити ціну, більшу ніж ціна простого товару. Відомо також, що зробити бренд можна з будь-якого товару» **.

Про успіх відомої компанії, історія якої розпочата з дати винаходу автомобіля Карлом Бенцом, свідчить те, що в 2013 році торговельна марка «Mercedes-Benz» була оцінена в 61,9 млрд. дол., зайнявши друге місце після знака Toyota та одинадцяте місце серед світових торговельних марок.***

* Mercedes-Benz. https://ru.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz

** Котлер Филипп. Основы маркетинга: кратк. курс. − Новое изд. − М: Вильямс, 2002. − 643 с.

*** https://ru.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz#cite_note-2

image_pdfimage_print
29 січня – День винаходу автомобіля